onsdag den 16. december 2009

Sitat Einstein

"En mann med en klokke vet hva klokken er. En mann med to klokker kan aldri være sikker på hva klokken er."

"Jeg tenker aldri på fremtiden. - Det kommer snart nok."

"Bare 2 ting er uendelig, universet og menneskets dumhet, og jeg er ikke sikker på først.

"Jeg vet ikke hva våpnene den 3. verdenskrig vil bli utkjempet med, men det 4. vil bli utkjempet med stokker og steiner."

"Fantasi er viktigere enn kunnskap."

"Alt som eksisterer, eksisterer fordi vi trenger det."

"Alt har forandret bortsett fra måten vi tenker på."

"Det vanskeligste å forstå i denne verden er inntektsskatt."

"Det er bare to måter å leve livet. Ene er som om ingenting er et mirakel. Den andre er som om alt er et mirakel."

"Det er uverdig at vi lever i en tid hvor det er lettere å bryte et atom enn en norm.

"Det er en fantastisk følelse å oppdage at den enhet av komplekse fenomener viser seg å være noe veldig langt fra direkte sikt."

"Mysteriet er den mest fantastiske, kan vi oppleve. Den er kilden til all sann kunst og vitenskap."

En forsker er en mann som vet noe om noe som resten av verden er uvitende og uvitende om hva hele verden vet. "

"Ikke engang verdens forsøk på å bevise at jeg har rett; Et enkelt eksperiment kan bevise at jeg ikke har det."

"En person er sant verdt å bli sett i dens evne til å frigjøre seg fra seg selv."

"Ikke alt som kan telles teller, og ikke alt som teller kan telles.

«Stikk hånden på en varm ovn i et minutt og det vil føles som en time. Sitt med en vakker jente i en time og det vil føles som et minutt. It's relativitetsteori.

"Nasjonalisme er en barndom sykdom. Det er meslinger av menneskeheten."

"Når jeg ser på meg selv og mine metoder for tanken, må jeg konkludere med at gaven av fantasi har betydd mer for meg enn evnen til å tilegne seg ny kunnskap meg."

"Visdom er ikke et resultat av en utdanning, men en livslang forsøk på å få det til."